Усенбекова Мадина

Рейтинг:
Адам өміріне ауа райының әсері

  

Ортақ тақырып

Қоршаған орта

Бағдарламаның бөліміне сілтеме

 2.2 Климат және ауа райы

Жалпы мақсаты 

2.2.2.1 - ауа-райының адам өмірі мен шаруашылық іс-әрекетіне оң және кері әсерін талдау.

Күтілетін нәтижелер

Оқушылардың барлығы:

-мәтінді оқиды, оқулықтан қажетті ақпаратты алады;

-сөздік қорын климат, ауа райы болжамы, қуаңшылық сөздерімен толықтырады;

-тәжірибе жасауға қатысады;

Оқушылардың көпшілігі:

-ауа райы және олардың адамның тіршілік әрекетіне әсері туралы өз көзқарасын нақтылайды;

Оқушылардың кейбірі: 

-табиғи құбылыстар мен адамның өмір сүру салтының өзара байланыстары туралы айтады;

- тәжірибеден  өз қорытындысын айтады;

Тілдік мақсаттар

климат, ауа райы болжамы, қуаңшылық

Құндылықтарды дамыту

Еңбек және жауапкершілік

 

Пәнаралық байланыстар

қазақ тілі,география,

АКТ қолдану дағдылары

http://imektep.kz/aua-rayi


 





интербелсенді тақта

Бастапқы білім 

1 сыныпта өткен «Ауа райы деген не?» тақырыбы

Керекті жабдықтар:

топқа бөлінетін пазлдар,жыл мезгілдері суреттері,смайликтер, жұптық жұмысқа тапсырмалар, термометрлер, фен, диірмен макеті, су, спиртшам, мөлдір тарелке, сіріңке

Оқытудың әдіс-тәсілдері 

оқулық, топтық жұмыс үшін тапсырмалар,  жұптық жұмыс, жеке жұмыс,тәжірибе

Сабақтың формасы

кіріктірілген сабақ

Қолданылатын әдіс-тәсілдер:

Сұрақ-жауап, диалогтік оқыту, сын тұрғысынан ойлау стратегиялары, жеке, жұптық,  топтық жұмыс.

Тапсырмалар:

iMektep.kz ресурсы тапсырмалары,тәжірибе,қалыптастырушы бағалау тапсырмалары

Бағалау:

Смайликтер арқылы     бағалау, суммативті бағалау. Кері байланыс «Кубизм»

 

 

Сабақ барысы

Уақыт

Сабақтың жоспарланған

 кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет 

 

Ресурстар

2 мин

 

Сабақтың басы

Ұйымдастыру. Жағымды көңіл –күй қалыптастыру.

-Бүгінгі біздің       дүниетану  пәнінің география пәнімен кіріктірілген сабағына қош келдіңіздер!

Шаттық шеңбері.

Күн мен ауа, су мен жер,

 

Досымыз жақсы білсеңдер.

 

Сенімді достар, білсеңдер,

Күн мен ауа, су мен жер.

Топқа бөліну. Күн, найзағай, жел суреттерінің қиындыларын құрастыру арқылы топқа бөлінеді.

 

Топ аттары: «Күн», «Найзағай»,

«Жел» суреттері

 








 

 

 

4мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



4мин

 

 

 

 

 

 

 

1 мин

 

 

 

5мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 мин

 

 

 

5 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  













 

5мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақ ортасы

Қызығушылығын ояту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мәтінмен жұмыс

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ойын

 

 

 

Тәжірибе жасау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 













 

Қалыптастырушы бағалау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Балалар, бүгін біз неге осындай топтарға бөлінді деп ойлайсыңдар?

Ауа райы туралы не білесіңдер?

(Т) «Кластер» құру.

Ендеше, 1 сыныпта өткен білімімізді еске түсіріп көрейік.

«Күн» тобы

-Ауа райының шартты белгілері

«Найзағай» тобы  

Ауа райы дегеніміз не? 

«Жел» тобы

Ауа райы туралы  халықтық болжамдар.

Смайлик арқылы мұғалімнің бағалауы

-Мына суреттерге қараңдаршы. Балалар неге бұлай киінген?

 


 


 


















Бұл балалар мезгіл бойынша киінген бе?

 

Далаға шығарда олар неге көңіл бөлмеді?

-Осындай жағдайға бізде қалмас үшін бізге нені  білу керек?

-Осы сұрақтарға жауап ала отырып,       

балалар, бүгінгі сабағымыз «Адам өміріне ауа райының әсері.» тақырыбы. Бүгінгі  жетістік критерийіміз: ауа-райының адам өмірі мен шаруашылық іс-әрекетіне оң және кері әсерін талдау.

-Бүгінгі сабағымыздың  кілттік сөздері: 

климат- climate-климат, 

ауа райы болжамы- a weather is a prognosis – прогноз погоды,

қуаңшылық –drought- засуха

(Т) «Галлерея» әдісі 

-Ендеше қазір біз қабырғаға ілінген сөздерден ауа райына       қатысты сөздерді жинаймыз. Қай топ көп сөз жинаса, сол топ жеңіске жетеді. 

Дескриптор:

ауа райына қатысты сөздерді  дұрыс тауып жазады;

  қатесіз жазды.

 (Қабырғадағы сөздер: үлкен, күшті, жылы, суық, мықты,ұзын,жауынды, құрғақ, жіңішке, ылғалды, желді, ыстық) 

«Қол шапалақ» әдісі арқылы бағалау.

Дүниетану пәні мұғалімі:

Бағыттап оқу әдісі арқылы мәтінді оқу.

-Адам өміріндегі өзгерістер ауа райының       өзгерістерімен  байланысты ма?

Ауа температурасының өзгерісі өсімдіктердің және жануарлардың  тіршілігіне  әсер ете ме?

«Ауа райының шартты белгілері» арқылы бағалау.

Сергіту сәті ағылшын тілінде «weather» әнін орындап қимылмен көрсетеді

География пәні мұғалімі шығады:

www bilimland kz сайтынан презентация

Бұрындары ауа райы деп ашық, желсіз күндерді айтатын. Жаңбыр жауып, боран соғып немесе қалың қар  жауса, қалай ойлайсыңдар, мұндай күнді қалай атайтын? Бұны жайсыз ауа райын-желқұз деп атайтын.

Ауа райын болжаумен айналысатын мамандарды синоптиктер дейміз.

Аспанды, оның өзгерісін зерттейтін ғылым – метеорология. Ауа райының жағдайына бақылау жүргізіп отыратын мекеме метеорологиялық станция.

Метеорологиялық станцияда ауа райы картасы жасалады.

Бір тәулікте ауа райының төрт картасы жасалады.

-Ауа- райының ертең және жақын арадағы күндерде қандай болатынын, біз әдетте кешке, теледидар немесе радиоқабылдағыштың алдында отырып білеміз.Жыл бойғы  ауа райы жағдайының әрдайым қайталанатын сипатты ауысымын климат дейміз.

Осы ауа райындғы  желді қазіргі кезде  табиғи энергия көзіне айналдыруға көптеген  ғылымижұмыстар, тәжірибелер көрмелер ұйымдастырылып жатыр. Мысалы, былтыр Астана қаласында өткен ЭКСПО -2017 халықаралық көрмесінің басты тақырыбы Табиғи энергия көздерін өндіру болып табылды.Желдің де пайдасы бар екен.

Ауа райы шаруашылыққа да, адам өміріне көп әсерін тигізеді. (Мысалдар арқылы көрсету)

(Ж) «Сыңарыңды тап» 

Дүниетану пәні мұғалімі:

Тәжірибе жасау.

 «Күн» тобы. 

1-тәжірибе       Мына құралдың ауа райын зерттеуге қандай қатысы бар? Мағлұмат беру, көрсету.

«Найзағай» тобы

2-тәжірибе Жауын- шашынның пайда болу себебін зерттейді және олардың түрлерін анықтайды.

«Жел» тобы

3-тәжірибе Желдің қасиеттерін зерттеу. (желдің  пайдасы мен зиянын дәлелдеу).жауын- шашынның пайда болу себебін зерттейді және олардың түрлерін анықтайды.

Дескриптор:

1-топ берілген құралдардың атын тауып, не құрал, қайда қолданылатынын айтады.

    2-топ табиғаттағы су айналымын  тәжірибе жүзінде көрсетеді.    

  3-топ желдің пайдасы мен зияны туралы айтып, тәжірибеде көрсетеді

 Ауа райының белгілері арқылы бағалау.

 

(Ө;Ж) Қалыптастырушы бағалау:

   

Бөлімше 2.2 Климат және ауа-райы

Оқу мақсаты 2.2.2.1 Ауа-райының адам өмірі мен шаруашылық іс- әрекетіне оң және кері әсерін талдау

Бағалау критерийі Білім алушы

• Ауа райының шаруашылыққа тиігізетін әсері туралы

әңгімелейді

Ойлау дағдыларының  деңгейі

Қолдану

Тапсырма

Шаруашылыққа кері әсер ететін ауа райы бейнеленген суреттерді белгіле (+)

 










                           


 

 

  



 




                        


Дескриптор Білім алушы

- шаруашылыққа кері әсер ететін ауа-райы бейнеленген суреттерді белгілейді

 

 

топтық жұмыс постер қорғау

 

 

 

 







климат- climate-климат, ауа райы болжамы- a weather is a prognosis –прогноз погоды,қуаңшылық –drought- засуха сөздері 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 





 






ҚБ парақшалары 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Диірмен макеті, үй макеті, фен

 






















































3 мин

 

 

 

 

 

 

1 мин

Сабақтың соңы

 

Кері байланыс.

 

 

 

 

Үйге тапсырма

«Кубизм»әдісі

Әр топтан 2 оқушыдан шығып жауап береді.

-Сабақ ұнады ма? Ұнаса несімен ұнады?

-Сабақта ең қиын болған нәрсе?

-Сабақта ең түсінікті нәрсе?

-Алған біліміңді қайда қолдаңғың келеді?

-Сен не үйрендің?

Мәтінді оқу, дәптермен жұмыс.


 

 

 

 

 

 

 

 

Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? 

Оқушылар тақырып бойынша айтқан әңгімелері мен топтық жұмысқа қосқан үлестері үшін мадақталады. 

Қабылдау деңгейі төмендеу оқушылар мәтінді оқиды,сөздерді қайталайды, тәжірибені қадағалайды. 

 

 

 

 

 

Сабақ бойынша рефлексия 

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? 

Жеткізбесе, неліктен? 

Сабақта дифференциация дұрыс жүргізілді ме? 

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? 

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін       тексеру жоспарыңыз?

Топ бірінің жұмысын «Қол шапалақтаумен», жұп өзара смайликпен тексеріп бағалайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Сабақ мақсаттарына сай сабақ жоспары дұрыс құрылды. Оқу мақсаттарын қол жеткізілді.Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды. Сабақ  жоспарында ешқандай ауытқулар болған жоқ.

Пəнаралық байланыс

Қауіпсіздік жəне еңбекті

қорғау ережелері

АКТ-мен байланыс

Құндылықтардағы байланыс 

 

Сергіту сәті

 

«Weather»

қимыл қозғалыс

Тәжірибедегі қауіпсіздікті түсіндіру 

Сабақ оқушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып жоспарланды. АКТ-да бейнеролик 2 минутқа жоспарланды.

Топпен жұмыс кезіндегі қауіпсіздік ережелері түсіндірілді.

 

 

Жалпы баға 

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1: Топқа бөліну. Оқушылар қызыға топқа бөлінді.

2:Тәжірибе. Тәжірибеде оқушылар өздері орындап, сұрақтың жауабын таба білді.

Сабақты жақсарту үшін қандай өзгеріс енгізуге болады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1: Бағалау стратегияларын өзгертуді.

2:Психологиялық ахуал жаттығуын жақсартуды.

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылар туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

Сыныпта тақырыпқа сай тәжірибе жұмыстарын көп жүргізу керек екенін білдім.






 

 

 

 

 

 

Пікір қалдыру
  • Аты-жөні*:

    E-Mail*:

  • Пікір*:

  • Сіз робот еместігіңізді растаңыз - [] *:

Соңғы жаңалықтар